Viktigt angående ångerrätten
Var uppmärksam på att dina 14 dagars ångerrätt även gäller för kundanpassade produkter.

Illux har valt att på trots av vad lagen säger angående kundanpassade produkter, ge våra kunder den servicen att de har 14 dagars ångerrätt även på specialbeställningar.

Beställning
Alla priser visas i SEK och är inklusive moms.
 
Betalning
Du har följande möjligheter för betalning:

1. Klarna Faktura: 14 dagars kredit.

2. Betalningskort (debit- och kreditkort): Vi mottager följande kort: VISA/Dankort, Visa-electron, Mastercard, VISA och JBC.

Säkerhet
Betalas det med betalningskort är du alltid säkrad mot missbruk. Du har ingen självrisk om ditt kort missbrukas i en internet-butik, som använder SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalningssystem. Därmed är du bättre säkrad än i den fysiska världen där du har en självrisk på x antal kronor om ditt kort missbrukas med hjälp av pin-koden. Data du skickar i förbindelse med köp betalt med betalningskort, är krypterade (SSL) och det är således bara PBS som kan läsa dem. Varken Illux.se eller andra har möjlighet för att läsa upplysningarna.

Vid standardvaror, som väggdekorationer dras beloppet när varorna skickas från Illux.se

Vid kundanpassade produkter, som "Ditt foto", "Kollage", "Popkonst", "Tapet" och "Illux Konst", dras beloppet när produktionen eller designen påbörjas.

Skicka aldrig pengar till Illux.se per brev. Vi kan inte ta på oss ansvaret för ev. borttappade kontanter, checkar, frimärken eller annat som skickats till Illux.se per brev.

Behandling av personuppgifter
När du handlar hos oss registrerar vi dina personuppgifter i vårt system.

Vi tar naturligtvis väl hand om dina uppgifter och behandlar dem i enlighet med lagen om skydd av personuppgifter/Dataskyddsförordningen. Om du vill veta mer om vår behandling av dina personuppgifter har vi beskrivit vår integritetspolicy här på denna webbplats.

Leverans
Den normala leveranstiden för produkter i följande produktkategorier: Illux Konst, Ditt Foto och Tapet är ca. 6 arbetsdagar. För produktgrupperna Popkonst och Kollage beror leveranstiden på hur snabbt designen godkänns av dig. Den normala leveranstiden för  Popkonst och Kollage är ca. 11 arbetsdagar. För självhäftande väggdekorationer är leveranstiden 2 till 4 arbetsdagar. Vill du ha ett exakt datum kan Illux.se kontaktas telefoniskt på +45 70 25 08 12 eller på mail post@illux.se.

Vid bilder som är mindre än 110 x 170 cm sker försändningen med posten . Vid bilder större än 110 x 170 cm ska leverans avtalas med med Illux.se

Förseningar
Inträffar förseningar är beställaren bara berättigad att bryta avtalet om man vid ordertillfället har preciserat betydelsen av att leveransen ska ske på en exakt tidpunkt och att man har fått ett godkännande om det från Illux.

Ångerrätt
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du tog emot din vara. Tidsfristen innebär att du har 14 dagar från mottagandet för att meddela oss att du ångrar ditt köp. Du kan göra detta genom att skicka ett e-postmeddelande till post@illux.dk eller genom att använda standardångerformuläret som du hittar längst ner i handelsvillkoren.

När du meddelar oss att du ångrar ditt köp har du 14 dagar på dig att returnera varan till oss.

Under produktgrupperna Illux.se, Tapet, Ditt Foto, Din Collage, Din PopArt, som alla specialtillverkas för dig, finns det endast juridisk ångerrätt tills det att produktionen påbörjas. Illux har ändå valt att ge en 14-dagars returrätt på varorna i dessa produktgrupper, dock med en maximal återbetalning av 5 000 kr. inklusive moms. Ångerrätten kan inte användas om den enbart utnyttjas för att skada Illux, och Illux avgör om detta är tillfället. Om du använder dig av ångerrätten återbetalas det belopp som motsvarar själva produktionen, inklusive tryck och inramning. Det finns ingen ångerrätt på grafiskt arbete såsom popkonst eller collage, eller kostnader i samband med frakt.

Du kan ångra köpet genom att vägra att ta emot varan, returnera den eller återlämna den personligen på vår adress. När vi har fått varan retur och kontrollerat att den uppfyller reglerna för ångerrätten, överförs det återbetalningsbara beloppet till kortet du betalade med eller till ditt bankkonto.

Når du ångrar ditt köp ska du själv betala för returfrakten. Vi kan hjälpa dig att beställa returfrakt, eller du kan stå för det själv. Observera att returadressen är i Danmark och att fraktkostnaderna därför kan vara relativt höga vid returförsändelse, och även högre än priset du betalade för att få din beställning. Det beror på att den faktiska fraktkostnaden ofta är högre än priset du betalar när du beställer.

Returnering
Tillsammans med returvaror ska du bifoga en kopia av den ursprungliga fakturan samt information om huruvida du vill byta varan eller om du vill ha tillbaka pengarna. Om du använde banköverföring vid köptillfället och vill ha tillbaka pengarna, behöver vi även registrerings- och kontonummer (INTE kortnummer) på kontot som pengarna ska överföras till.

För snabb expedition ska du skriva ditt beställningsnummer på paketet och bifoga en utskrift av orderbekräftelsen som du fick via e-post när du gjorde beställningen. Returvaror hanteras i den ordning vi tar emot dem. Om du inte har hört från oss inom fem arbetsdagar efter att du skickade varan retur, vänligen kontakta oss.

OBS! Vi tar inte emot paket som skickas per efterkrav.

Varans skick vid returnering
När du returnerar en vara är det viktigt att varan är ordentligt förpackad så den inte skadas under transporten. Du kan med fördel använda förpackningen som din vara ankom i.

Om varan har förlorat värde, och detta beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad som krävs för att bestämma varans art, egenskaper och funktion, får du inte tillbaka hela beloppet. Det belopp du kan få tillbaka beror på varans handelsvärde.

Transportskador
När du tar emot varan ska du genast kontrollera om förpackningen har synliga skador. Om varan är skadad under transport, ska du INTE kvittera för mottagande. Fraktmannen ska returnera paketet och du ska kontakta oss angående detta. Om du först upptäcker att varan är skadad efter att du har kvitterat för mottagande, ska du genast kontakta oss med dokumentation rörande skadan, både på produkten och förpackningen. Se alltid till att spara förpackningen tills ärendet är avslutat, eftersom den fungerar som avgörande dokumentation av transportskadan. Utan nödvändig dokumentation kan vi tyvärr inte ersätta en skadad vara.

Reklamation
I enlighet med köplagen ges det reklamationsrätt i 24 månader på alla varor. Reklamationsrätten betyder att du som kund kan klaga över fel och brister med produkten som har uppstått i upp till 24 månader efter köpet. Det är dock en förutsättning att dessa brister inte har uppstått som en följd av felaktigt användande av produkten eller av annat skadevållande beteende som har medfört bristen. Du ska reklamera inom rimlig tid efter att du har konstaterat felet.

Du kan som konsument kräva omleverans av varan om reklamationen är berättigad och om leveransen inte medför orimliga kostnader för Illux, eller på annat sätt är omöjlig.

Inlämnande av eget motiv
Om du vill få ett eget inlämnat motiv producerat är det ditt eget ansvar att ha det nödvändiga tillståndet till reproduktion av det levererade materialet. Illux.se har inget ansvar för bristande hemul till reproduktion, mångfaldigande eller utgivelser av skrift, teckningar, mönster, illustrationer, texter, varumärken, andra affärskännetecken och övrig varu-utrustning härunder formgivning eller annat som kan vara underkastade tredje partens rättigheter. Pådrar Illux sig ansvar inför tredje part i anledning av din bristande hemul till att utnyttja tredje partens rättigheter, håller du Illux skadeslös för ett sådant ansvar.

Illux.se förbehåller sig rätten till att inte tillverka dina motiv om Illux.se är i tvivel om det strider mot lagstiftning eller kan verka stötande för någon.

Illux.se förbehåller sig rätten att inte tillverka dina egna motiv om de av Illux.se värderas till att vara i för dålig kvalitet.

Inlämnat material kommer inte bli sett av andra än medarbetare hos Illux.se och ev. underleverantör till Illux.se, utan ditt samtycke.

Upphovsrätt
Innehållet på denna hemsida är upphovsrättsligt skyddat och tillhör Illux ApS eller företagets anlitade fotografer, designer och konstnärer.

Hela eller delar av bilder på hemsidan får inte användas utan att Illux.se har givit sitt godkännande.

Bilder levererade av Illux.se får inte reproduceras och får inte användas i reklamsammanhang utan Illux.ses godkännande.

Upplysningar om Illux.se
Illux A/S
Sverigesvej 11
DK-8660 Skanderborg
Danmark

Tln.: 040 - 692 24 68
E-mail: post@illux.se

Org-nr.: 29 40 46 31

Bank: Vestjysk Bank

IBAN: DK3176040001451352

SWIFT/BIC: VEHODK22

När du gör en beställning accepterar du de generella handelsvillkoren som är gällande för Illux A/S.